ایران 14 همایشی یک روزه نیست، بلکه رویدادی پویاست


ایران 14 همایشی یک روزه نیست، بلکه رویدادی پویاست

موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با همراهی سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و نیز حمایت انجمن‌های علمی مختلف جامعه‌شناسی، مددکاری، رفاه اجتماعی و... همایشی با عنوان «ایران 14: رفاه و تامین اجتماعی» را در اردیبهشت برگزار خواهد کرد. در همین راستا روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، گفتگویی را با یاسر باقری دبیر علمی این همایش انجام داده خلاصه آن در زیر آمده است:

«همایش ایران 14: رفاه و تامین اجتماعی، در سال پایانی قرن و با هدف مرور و ارزیابی سیاست‌های رفاهی قرن چهاردهم در ایران و آموخته‌های آن برای سیاست‌گذاری رفاه در آینده، تدوین شده و ما امیدواریم بتوانیم در حوزه‌های مختلف، به بررسی وضع موجود سیاست های بپردازیم تا شاید توشه‌ای برای سیاست‌گذاری رفاه اجتماعی در آینده فراهم آوریم.

این همایش در 14 محور تدوین شده که موضوعات متنوعی را پوشش می‌دهد: از حوزه بازنشستگی و مباحث مرتبط با نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی گرفته تا مفهوم شهروندی و استحقاق و... .  بنابراین شمولیت موضوعات در این حوزه بسیار در خور توجه است. به همین دلیل امیدواریم که همه علاقه‌مندان، کنشگران، پژوهشگران و دانشجویانی که در حوزه رفاه و تامین اجتماعی، پژوهشگری یا کنشگری می‌کنند، در فرصت باقیمانده به جمع مشارکت‌کنندگان در این همایش بپیوندند.

این همایش باعث هم‌نشیتی فعالان دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی شده  مخاطبان و سخنرانان را در هر دو حوزه نظر و عمل پوشش داده است. تاکنون برخی از دستگاه‌های فعال در حوزه رفاه ورود کرده و ما همچنان از پیشنهاد سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیز سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه و یا حتی افراد حقیقی کوشا، برای مشارکت در پیش‌نشست‌ها و یا ارائه گزارش‌های علمی و اجرایی مرتبط با سیاست‌ها و دستگاه‌های رفاهی استقبال می‌کنیم.

لازم است در اینجا تاکید کنم که این همایش، یک نشست یک‌روزه یا دو روزه نیست؛ بلکه یک همایش فرایندی و مستمر است و از نیمه دوم فروردین و به‌ویژه آغاز اردیبهشت به بعد، به طور مستمر با رویدادهای مختلف، نمود خواهد یافت. بنابراین هر یکشنبه و سه‌شنبه (و علاوه بر آن، در برخی روزهای دیگر)، به طور مستمر یک پیش‌نشست در بستر اسکای‌روم برگزار می‌شود که می‌تواند مورد توجه علاقه‌مندان قرار گیرد. علاوه بر این، اسناد مربوط به همایش‌های مرتبط با رفاه اجتماعی از پیش از انقلاب تاکنون، توسط گروه محتوای علمی همایش، مرور و نکات مهم آنان استخراج شده که به زودی در سایت همایش منتشر خواهد شد.»

باقری در پایان برخی از مزایایی که برای مشارکت‌کنندگان در همایش (ارسال‌کنندگان مقاله)، در نظر گرفته شده را بر شمرد که اهم آنان بدین شرح است:

چاپ مقالات در کتابچه چکیده

چاپ اصل مقالات برگزیده به عنوان فصلی از کتاب (دارای شابک)

اعطای پژوهانه تا سقف سیصد میلیون ریال جهت تعریف پژوهشی برای بسط ایده پژوهشگران برگزیده

حمایت مالی از پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویانی که مقاله خود را از آن استخراج کرده‌اند


برچسب ها
  

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید.