امضای تفاهم‌نامه همکاری میان موسسه عالی پژوهش و اداره کل ارتباطات مردمی تأمین اجتماعی


امضای تفاهم‌نامه همکاری میان موسسه عالی پژوهش و اداره کل ارتباطات مردمی تأمین اجتماعی

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، در راستای تقویت رویکردهای جامعه‌محور و واقعی‌تر کردن ارتباط میان سازمان تأمین اجتماعی و ذینفعان آن، موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی و اداره کل ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی با حضور روزبه کردونی رییس موسسه عالی و محمدباقر دشتگرد مدیرکل ارتباطات مردمی سازمان، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین را در شش بند به امضا رساندند.

مفاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی و اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی بدین شرح است:

«سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان یک‌نهاد ماهیت اجتماعی حول محور حمایت از حقوق به رسمیت شناخته‌شده شهروندان در حوزه کار سامان‌یافته است، به همین دلیل افزایش رضایت شهروندان تحت پوشش و سازمان از خدمات این سازمان، از مهم‌ترین مؤلفه‌های ارزیابی عملکرد کلی آن است؛ از این منظر سنجش میزان این رضایتمندی یا عدم رضایت از این خدمات و سپس مبنا قرار دادن این متغیر مهم به‌عنوان محور اصلاح عملکردهای سازمان اهمیتی اساسی دارد. در این میان نقش «اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی» به‌عنوان واحد اصلی سازمانی که وظیفه ارزیابی، سنجش و انتقال این رضایتمندی‌ها و عدم رضایت‌های شهروندان و نیز پایش و پیگیری مؤثر افزایش رضایتمندی را بر عهده دارد، نقشی بنیادین است.

بدین‌جهت، «موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی» و «اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی» تفاهم‌نامه‌ای را برای برنامه اقدام مشترک تنظیم نموده‌اند که کلیات آن در شش ماده به شرح زیر به امضای طرفین رسیده است.

اهداف تفاهم‌نامه:

 موسسه عالی و اداره کل ارتباطات مردمی بر اساس رسالت و مأموریت‌های سازمانی خود تصمیم دارند تا با همکاری یکدیگر مجموعه‌ای از اقدامات را با اهداف سه‌گانه زیر:

1-1 -افزایش دایره پوشش و نمایابی داده‌های گردآوری‌شده مربوط به نظرات شهروندان تحت پوشش سازمان درباره خدمات دریافتی از سازمان و خروج از موقعیت منفعل در بازخورد گیری به موقعیت فعال(افزایش تعداد حوزه‌های نظرسنجی استاندارد).

 1-2-افزایش دقت فرایندهای معطوف به تحلیل مؤثر و معطوف به شناخت و اصلاح نقاط ضعف‌های سازمانی در فرآیندهای ارائه خدمت.

1-3-افزایش اثرگذاری فرآیندهای بازخورد دهی به واحدهای مختلف سازمانی موضوع نارضایتی‌های مطرح‌شده و ایجاد سازوکارهای انعکاس پیگیری‌ها و اقدامات انجام‌شده به شهروندان و پیگیری حل شدن یا لاینحل ماندن مشکل از شهروندان مذکور به انجام رسانند.

1-4- افزایش سرعت و کیفیت پاسخگویی و پیگیری درخواست‌ها.

1-5- انعکاس مناسب نظرسنجی‌های انجام‌شده جهت تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیری مدیران ارشد.

موضوع همکاری عبارت است از:

2-1- تدوین نظام نامه جامع نظرسنجی سازمان (بر اساس اولویت استانداردهای نظرسنجی)

2-2- تدوین نظام نامه جامع نظارت بر پاسخگویی مرکز 1420

2-3- تدوین نظام نامه جامع نظارت بر پاسخگویی استان ها

2-4 آموزش فرایند نظرسنجی و تحلیل بر اساس نظامنامه و تهیه پکیج آموزشی (جهت کارشناسان اداره کل ارتباطات مردمی)

2-5- اموزش فرایند نظارتی بر اساس نظامنامه و تهیه پکیج آموزشی(جهت کارشناسان اداره کل ارتباطات مردمی و ناظران مرکز 1420)

3-6 انجام مجموعه ای از اقدامات مشترک جهت برطرف کردن نقاط ضعف موجود در فرآیندهای دریافتِ تحلیلِ بازخورددهی درون سازمانی؛ پیگیری, پایش و بازخورددهی به شهروندان

1-6-2- بازبینی علمی و بازطراحی فرایندهای گردآوری فعال داده های مربوط به رضایت سنجی شهروندان تحت پشش سازمان توسط اداره کل ارتباطات مردمی بر اساس قاعده «هر خدمت یک نظرسنجی»

2-6-2- بازبینی علمی و بازطراحی فرآیندهای تحلیل و مساله شناسی و گزارش دهی داده های گردآوری شده مربوط به رضایت سنجی شهروندان تحت پوشش سازمان توسط مرکز ارتباطات مردمی.

3-6-2 بازبینی علمی و بازطراحی فرآیندهای بازخورددهی درون سازمانی به واحدهای موضوع نارضایتی های شهروندان تحت پوشش سازمان توسط ادراه کل ارتباطات مردمی.

4-6-2- بازبینی علمی و بازطراحی فرآیندهای بازخورددهی برون سازمانی به واحدهای تحت پوشش سازمان توسط ادراه کل ارتباطات مردمی.

5-6-2 طراحی فرایندهای موثر پایش اصلاحات صورت گرفته بر اساس جمع بندی نظرات پیشین دریافتی از سوی شهروندان

7-6-2 تشکیل یک کارگروه مشترک با جلسات منظم ماهانه با هدف بررسی داده های بدست آمده از نظرات شهروندان.


برچسب ها
  

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید.