اولین جلسه کارگروه تهیه جدول عمر کشوری برای سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد


اولین جلسه کارگروه تهیه جدول عمر کشوری برای سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد

اولین جلسه کارگروه تهیه جدول عمر کشوری برای سازمان تأمین اجتماعی، به میزبانی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، پیش‌بینی جریان‌های نقدی (منابع و مصارف) سازمان­های بیمه ­گر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این راستا تولید داده‌های طبقه‌بندی‌شده و اعتمادپذیر تأثیر مثبتی در محاسبات و درنهایت، پیش‌بینی منابع و مصارف آتی و اتخاذ تصمیم‌های لازم در جهت نوسازی قوانین و مقررات و توانگری مالی سازمان­ها و صندوق­های بیمه ­گر خواهد داشت. لذا ساخت و به‌روزرسانی جداول عمر و تغییر وضعیت به عنوان مهم­ترین ابزار جهت محاسبات در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برآورد نرخ‌های خام سالانه نویدبخش فراهم آمدن شرایط جهت ساخت و تدوین جداول پویا در آینده است. بر این اساس موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به عنوان بازوی پژوهشی سازمان تامین اجتماعی تاکنون در سال­های 1397 و 1400، جدول عمر را برای سازمان تامین اجتماعی تهیه کرده است.

این موسسه در سال جاری نیز تهیه جدول عمر کشوری و به روز رسانی جدول عمر سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است و اولین جلسه کارگروه تهیه جدول عمر کشوری روز چهارشنبه، چهارم مرداد 1402با همکاری دفتر آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، به میزبانی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به صورت آنلاین برگزار شد.

در این نشست؛ کارشناسان موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، دفتر آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور، دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد مرکز آمار ایران، اعضای هیئت علمی دانشکده بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، اعضای هیئت علمی پژوهشکده بیمه و اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی علوم تحقیقات حضور داشته­ اند.


برچسب ها
 جدول عمر کشوری   کارگروه   محاسبات   بیمه   تامین اجتماعی   موسسه عالی پژوهش 

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید.