پژوهش باید مبنای تصمیم‌گیری باشد/ هیچ خط قرمز و محدودیتی برای پیگیری وجود ندارد


پژوهش باید مبنای تصمیم‌گیری باشد/ هیچ خط قرمز و محدودیتی برای پیگیری وجود ندارد

در نشست 6 ساعته مدیران ارشد سازمان بازرسی کشور با پژوهشگران عرصه رفاه و تأمین اجتماعی مطرح شد

هیچ خط قرمز و محدودیتی برای پیگیری نداریم/ از اجرای کاربست نتایج و پژوهش‌ها حمایت می‌کنیم/ پژوهش باید مبنای تصمیم‌گیری باشد

بازرس کل امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی و مدیران ارشد سازمان بازرسی کل کشور با پژوهشگران حوزه رفاه و تأمین اجتماعی  دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، در جلسه گفت‌وشنود 6 ساعته، یوسف نژاد بازرس کل امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی؛ رشیدی معاون بازرسی امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی و ملکی سربازرس گروه بازرسی تامین اجتماعی با مدیران و پژوهشگران موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی به گفت‌وگو نشستند.

در این جلسه؛ نتایج برخی از پژوهش‌ها از سوی پژوهشگران حوزه رفاه و تامین اجتماعی باحضور بازرس کل امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی ارائه و پیرامون آنها گفت‌وگو انجام گرفت.

علی یوسف نژاد بازرس کل امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این جلسه تأکید کرد: هیچ خط قرمز و محدودیتی برای پیگیری نداریم و پژوهش‌ها‌ باید مبنای تصمیم‌گیری باشند. وی ادامه داد: پژوهش می‌تواند و باید مبنای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری باشد. بازرس کل امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه رویکرد سازمان بازرسی کشور، کلان‌محور است، گفت: هیچ خط قرمز و محدودیتی برای پیگیری نداریم. یوسف نژاد افزود: بنای ما در سازمان بازرسی کشور این است که هم با علت‌ها برخورد شود و هم با معلول‌ها مقابله گردد. وی تصریح کرد: رویکرد ما در سازمان بازرسی پیشگیرانه، دانش‌محور و شواهدمحور است و تمرکز بر مسئله محوری و مسائل راهبردی برای پیشبرد اهدافمان اهمیت دارد.

بازرس کل امور تعاون،کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: از اجرای کاربست نتایج و کاربست پژوهش‌ها حمایت می‌کنیم و درعین‌حال؛ سازمان بازرسی متعهد به نظارت دقیق، کامل و انعکاس صحیح مشکلات است. یوسف نژاد گفت: سازمان بازرسی کل کشور مانند یک‌چشم دقیق بر کارها نظارت دارد و ما امانت‌دار دستگاه‌های اجرایی هستیم.

در این جلسه، پژوهش‌هایی با عناوین مصادیق تعارض منافع در سازمان تأمین اجتماعی، تدوین کدهای رفتاری در سازمان تأمین اجتماعی، شایسته گزینی مدیران سازمان تأمین اجتماعی، نظرسنجی‌ها پیرامون همسان‌سازی مستمری‌ها، دریافت مقرری بیکاری در شرایط کرونا، و بیماران ترخیص‌کار از مراکز ملکی سازمان، وضعیت فقر و نابرابری در کشور، ارزیابی ارائۀ خدمت بیمۀ بیکاری، ابعاد اجتماعی واگذاری بانک رفاه، سطح‌بندی خدمات درمانی در سازمان تأمین اجتماعی، طرح‌ مراقبت‌ از سالمندان در سازمان تأمین اجتماعی، عملکرد درمان در تأمین اجتماعی، مسکن کارگری، روش‌های تعیین حداقل دستمزد، ارائۀ کارت اعتباری به مستمری‌بگیران، حمایت از بیکارشدگان تحت پوشش بیمه بیکاری در شرایط کرونا، بحران صندوق‌های بازنشستگی، اصلاحات صندوق‌های بازنشستگی، تنقیح قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی، معیارهای شفافیت مجموعۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی ارائه شد.


برچسب ها
 خط قرمز    تصمیم گیری   بازرس کل تعاون   موسسه عالی پژوهش 

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید.