برگزاری نشست تخصصی«حق بیمه قراردادهای پیمانکاری: چالش ها و راهکارها»


برگزاری نشست تخصصی«حق بیمه قراردادهای پیمانکاری: چالش ها و راهکارها»

 

نشست تخصصی «حق بیمه قراردادهای پیمانکاری: چالش ها و راهکارها» در تاریخ 30/8/1400 به میزبانی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی و با همکاری انجمن حقوق اداری ایران برگزار شد.

در این نشست که با استقبال ذینفعان اعم از کارفرمایان، دانشگاهیان، پیمانکاران و سایر شرکای اجتماعی مواجه شد، ابتدا سرکار خانم حنیفه، رئیس اداره بررسی و تشخیص ضرایب پیمان سازمان تامین اجتماعی، به تشریح مبانی حقوقی حق بیمه قراردادهای پیمانکاری، سازوکارهای اجرایی آن و مهم‌ترین موانع و چالش‌های پیش‌روی سازمان و کارفرمایان و اقدامات صورت گرفته پرداخته و سپس راهکارهایی برای اجرای بهتر ماده 38 قانون تامین اجتماعی ارائه دادند. علی مصطفایی، مدیر آمار و برنامه ریزی سازمان با تأکید بر موضوع فرهنگ بیمه‌ای در کشور اشاره کردند که در رویکرد کنونی، کارفرمایان نه به عنوان شرکای اجتماعی بلکه به صورت رقیب دیده می‌شوند. محمد تکلی، مدیر حقوقی سندیکای ساختمانی ایران، به صورت دسته‌بندی به تشریح چالش‌های کارفرمایان و مقاطعهکاران در خصوص حق بیمه قراردادهای پیمانکاری پرداختند.

دکتر مهدی هداوند، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، ضمن انتقاد از عدم حضور نماینده تشکل کارگری در نشست، مشکل را صرفا عدم اجرای مناسب قوانین ندانسته بلکه بر ابهام و قابلیت تفسیرپذیری قوانین و مقررات تامین اجتماعی در این خصوص تاکید کردند. کورش استوارسنگری، مدیرعامل انجمن حقوق اداری ایران نیز به تشریح جایگاه ماده 41 قانون تامین اجتماعی پرداختند.

 


برچسب ها
 حق بیمه    قراردادهای پیمانکاری   چالش های پیمانکاری   راهکارهای پیمانکاری   سازمان تامین اجتماعی   موسسه عالی پژوهش  

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید.