موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با مشارکت سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و نیز حمایت انجمن‌های علمی مختلف جامعه‌شناسی، مددکاری و رفاه اجتماعی همایشی با عنوان «ایران 14: رفاه و تامین اجتماعی» را در اردیبهشت برگزار خواهد کرد. در همین راستا روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، گفتگویی را با مینو ضابطیان و گیتی بهرامی  دبیران اجرایی  این همایش انجام داده که خلاصه آن در زیر آمده است:

 مینو ضابطیان در خصوص برگزاری پیش نشست ها در این همایش گفت: از آنجا که این همایش به منظور اثر گذاری بیشتر در حوزه سیاست گذاری رفاه و تامین اجتماعی قصد داشته است رویدادی پویا باشد، سلسله پیش نشست هایی بصورت مستمر از اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار گردیده است.  وی  با اشاره به برگزاری هفت پیش نشست ، توضیح داد که این پیش نشست ها با حضور متخصصین حوزه های مرتبط با محورهای همایش برگزار شده و سخنرانان در حوزه های نظریه و عمل در این نشست های مجازی مشارکت فعال داشتند. با توجه به  دنیاگیری بیماری کووید -۱۹ تمامی این پیش نشست ها در محیط اسکای روم و بصورت مجازی برگزار گردید. در ادامه او  در خصوص اهمیت و ضرورت برگزاری این همایش از سوی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی و مشارکت نهادها و مراکز علمی و سیاستگذار گفت: با عنایت به اینکه امروزه فضای مجازی موجب ایجاد فرصتی برای یادگیری، آموزش و انتقال تجربه شده و مشارکت مراکز علمی و سیاستگذار با استفاده از فرصت دوچندان شده است. از همین رو موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با مشارکت انجمن های علمی و سازمان های مربوطه موفق به برگزاری این پیش نشست ها شده است. علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت همایش به نشانی http://ssor.ir/hamayesh از آخرین اخبار و همچنین گزارش پیش نشست ها اطلاع پیدا کنند.
در ادامه گیتی بهرامی از  دریافت ۵۳ چکیده تفصیلی در ۱۴ محور همایش  خبر داد. به گفته او همانگونه که از ابتدا پیش بینی می شد از سوی اساتید، پژو هشگران و دانشجویان علاقمند به موضوع استقبال خوبی به عمل آمد و در صورت مهیا بودن شرایط، این امکان وجود داشت که تمدید مهلت ارسال مقالات افزایش یابد. همچنین مشارکت نهاد های متولی فراتر از پیش بینی های اولیه بود و متخصصان در سازمان تامین اجتماعی و معاونت رفاه وزارت کار مشارکت فعالی با همایش در ارسال مقاله و قبول سخنرانی در پیش نشست ها  داشتند. از آنجا که هدف برگزاری این همایش استفاده از رهنمودها و پیشنهادهای سیاستی این حوزه می باشد تابحال مقالات مفید و موثری در این زمینه دریافت گردیده است. نگاه غالب این مقالات بررسی تجربیات در حوزه رفاه و تامین اجتماعی طی یک قرن اخیر بوده است که این تجربیات در شکل گیری سیاست های آینده موثر خواهند بود. می توان گفت همانگونه که انتظار میرفت بیشتر مقالات محورهای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بیمه‌گر اجتماعی در قرن چهاردهم خورشیدی و بیمه‌های اجتماعی (بازنشستگی، بیکاری و درمانی) در نظام رفاهی را به خود اختصاص دادند. .از طرفی کمیته داوران متشکل  از ۱۹ داور بصورت مستمر با همایش همکاری داشتند.
خاطر نشان می شود همایش ایران ۱۴ در هفته آخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.