جامع‌ترین کتاب در حوزه بازار کار رونمایی شد


جامع‌ترین کتاب در حوزه بازار کار رونمایی شد

از سوی موسسه عالی پژوهش تامین‌اجتماعی، جامع‌ترین کتاب در حوزه بازار کار رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی،  در غرفه موسسه عالی پژوهش تامین‌اجتماعی واقع در نمایشگاه کتاب، کتاب «اقتصاد نیروی کار » با حضور مترجمان،معاون پژوهشی موسسه و جمعی از علاقه‌مندان این عرصه رونمایی شد.
دکتر جوادی معاون پژوهشی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در این مراسم گفت: کتاب "اقتصاد نیروی کار"،جامع‌ترین کتاب است که زوایای آشکار و پنهان بازار کار را مورد ارزیابی قرار داده است.

وی افزود: کتاب توسط سه اقتصاددان بزرگ دنیا نگارش شده است که می تواند منبع فنی جامع و کامل در مورد اقتصاد نيروی کار، با هدف تجهيز پژوهشگران و دانشگاهيان به دانش و ابزار موردنياز برای تحليل اين بُعد مهم از اقتصاد، به‌خصوص در شرايط کنونی کشور باشد.

دکتر جوادی بیان کرد: کتاب «اقتصاد نیروی کار» منبع جامع، حرفه‌ای و پيشرفته‌ای در حوزة اقتصاد نيروی کار است که به‌طور گسترده در دانشگاه‌های جهان مورد توجه قرار گرفته است و همه ابعاد اقتصاد نيروی کار را به‌طور مفصل و با جزئيات پوشش مي‌دهد.

معاون پژوهشی موسسه گفت: درواقع،احاطه کتاب بر ادبيات و پوشش آخرين تحولات نظری، روش‌شناختی و تجربی، آن را به منبعي ارزشمند برای اقتصاددانان کار تبديل کرده است. 


دکتر طایی،مترجم کتاب نیز با حضور در این مراسم گفت: کتاب دارای ویژگی هایی همچون جامعیت و پوشش موضوعات،تلفیق نظری و‌عملی موضوعات،دارای دانش جدید و به‌روز باورهای کارشناسی،دارای نهایت دقت در استفاده از نظریه‌ها و مرجع مناسبی برای اجرای اصول نُه‌گانه سیاست‌های کلی تامین اجتماعی است.

وی افزود: ضمن اينکه در ويراست دوم، مثال‌های متعددی از کشورهای مختلف به کتاب اضافه شده، روش‌های تجربی با استفاده از مطالعاتی که به نظر می رسد نقطه عطفی در اقتصاد کار هستند ارائه شده است و نظريه‌ها بر اساس ساده‌ترين الگوهای ممکن و نتايج تجربي توضيح داده شده‌اند. همچنين، در اين ويراست، با سرفصل‌هايي نظير تبعيض، جهاني‌شدن، توزيع درآمد، حمايت از اشتغال، و حداقل مزد يا برنامه‌های بازار کار برای بيکاران، فضای بيشتری برای تحليل سياست عمومی و اهرم‌های در دسترس برای سياست‌گذاران ايجاد شده است.

براساس این گزارش، نسخه فیزیکی و مجازی کتاب در موسسه موجود است و علاقه مندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر با شماره 88753245 و داخلی 113 تماس حاصل فرمایند.

 


برچسب ها
 کتاب   رونمایی   نمایشگاه   اقتصاد نیروی کار   موسسه عالی پژوهش   تامین اجتماعی 

دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید.